Visum dingen

28 januari 2019 - North Kuta, Indonesië

Ons visum verloopt bijna en we moeten gaan beslissen. Het land verlaten of nog voor 30 dagen verlengen? We willen toch graag nog langer in Indonesië blijven, dus verlengen it's then.

Bij aankomst in Indonesië hebben we een visa on arrival gekocht en daarmee kunnen we nu verlengen. Het verlengen duurt ongeveer 2 weken. Daarom besluiten we om terug te gaan naar Canggu en daar te chillen terwijl we wachten op ons nieuwe visum.

Voor verlenging moet je je 3 keer melden bij immigrasi. De aanvraag doen en paspoort inleveren, terug voor foto's en vingerafdrukken laten afnemen en je paspoort ophalen. Òf je regelt het via een tussenpersoon, dan ben je iets duurder uit maar scheelt je 2 ritjes en veel administratieve rompslomp. Wij gaan voor het laatste, via vrienden krijgen we het nummer van Komang en we maken een afspraak. En gelukkig doet hij aan huisbezoekjes 😂

Hij legt ons de procedure uit en dan dragen we onze paspoorten aan hem over. Oké dat voelde echt heel raar, om je paspoort aan iemand te geven die je eigenlijk niet kent. Een paar dagen later krijgen we een berichtje van hem, dat hij ervandoor is met onze paspoorten... Haha nee we moeten ons 4 februari 10.00 uur melden bij het immigrasi kantoor in Jimbaran, zo'n 50 minuten van Canggu.

Wij op onze scooter die kant op, laat het nou die dag bloedheet zijn en verschrikkelijk druk op de weg. Aangekomen bij het kantoor, staat er een jongeman op ons te wachten en van hem krijgen wij een nummer voor de wachtrij, D077 en D078. Op het bord staat D016. We krijgen te horen dat er een storing is in Jakarta waardoor het systeem plat heeft gelegen. Wachten dan maar en na 2,5 uur zijn we bijna aan de beurt. Van diezelfde jongeman krijgen we nieuwe nummers, D066 en D067 en dan zijn we na 5 minuten aan de beurt.

Wij om de beurt het kamertje in, klik klik foto is gemaakt. Vingerafdrukken nemen gaat in hetzelfde tempo en binnen 1 minuut stond ik weer buiten. Het licht in het kamertje gaat uit en de 2 medewerkers vertrekken....we waren de laatsten 😕

God bless 💙

1. Patricia:
    12 februari 2019
    30 dagen verlengen...nice! Zou ik ook gedaan hebben hahaha.. Hier is het toch alleen maar slecht weer. Enjoy Bali!