EHBO op reis

25 oktober 2018 - Utrecht, Nederland

Op social media zie je en lees je altijd de leuke dingen aan reizen. Maar hoe zit het eigenlijk met ziek worden tijdens het reizen? Of met ongelukken die gebeuren tijdens het reizen? Helaas hebben wij het de afgelopen weken zelf mee mogen maken. Ik was al verkouden voor de reis en we waren al benieuwd hoe dat zou gaan. Airco in het vliegtuig, in de hotelkamer, in de vervoermiddelen... en hoe gaat dat dan met de wisselingen tussen de warmte in Indonesië en die airco? En wat doet dat dan met je lichaam in combinatie met een ander ritme en ander voedsel en een ander klimaat?

Ik ben een paar dagen goed ziek geweest, hoesten en proesten door al die airco' s maar ook niets meer kunnen binnen houden. Dan is het belangrijk om goed te blijven drinken om uitdroging te voorkomen. En eten? Ik heb een paar dagen geleefd op alleen witte rijst :-) En als Robbert dan een lelijke brandwond op loopt...

Uiteraard snappen we heel goed dat de zorg in andere landen anders is dan in NL. Maar je mag wel meer verwachten van een privé kliniek. Het voelde niet goed om op de adviezen van deze kliniek te vertrouwen. Dus Googlen: Lang leve Google! Zo kwam ik uit bij de Good Practice in Jakarta, waar o.a. een Nederlandse arts werkzaam is. Want hoe goed je Engels ook is, soms is het makkelijker om in het Nederlands uit te leggen wat je voelt en wat er gebeurt is. Daar kregen we een betere behandeling en bleek dat Robbert ook nog een bacteriële infectie had opgelopen. Extra antibiotica erin en een andere brandwonden crème plus advies om in NL verder te laten behandelen en genezen. Na een hoop spanning en bellen met de verzekering, konden we dan eindelijk naar huis!

Dus here we are: in NL! Om volledig te herstellen en we hopen binnenkort onze reis te kunnen voortzetten.

1. Petra Piree:
    25 oktober 2018
    Jeeetje Robbert, das ff schrikken zeg! Gelukkig nu voor herstel in Nederland en hopelijk gauw weer helemaal fit zodat jullie weer verder kunnen met de reisI Heel veel beterschap en ik ga in iedergeval duimen dat je weer snel de oude bent 👍!
  2. Chris Poetiray:
    Zo dan. Heel veel beterschap
  3. Danielle:
    25 oktober 2018
    Jeetje!!! Pittig verhaal!! Jullie zijn al zo vaak op korte mooie reizen geweest. Een half jaar weg zijn is als een beleving van een grote droom .
    Echt zo jammer voor jullie dat het niet helemaal mee zit met ziek zijn. Gelukkig hebben jullie Nederland als back- up om weer volledig te genezen. Heel veel sterkte en vooral beterschap. Hopelijk kunnen jullie snel de droom reis verder gaan beleven. Veel liefs Danielle
  4. Rob Roggeveen:
    26 oktober 2018
    Balen man! Wel fijn om hier in Nederland te kunnen uitzieken.
    Snel beter worden en dan hopelijk weer verder op jullie mooie reis.
    Sterkte en beterschap!
  5. Yeel:
    29 oktober 2018
    Jeetje wat megabalen zeg! Heel veel sterkte en beterschap en ik hoop dat jullie snel jullie droomreis weer kunnen voortzetten.